Waar de lancering van het nieuwe Switch OLED model in het Verenigd Koninkrijk juist het record van de Switch Lite aan diggelen sloeg, is de lancering in het land van de rijzende zon minder succesvol gegaan. Het OLED model beleefde de slechtste lancering van alle drie de basis modellen (de originele Switch, de Switch Lite en het OLED model). Het lijkt er echter op dat het probleem niet in de vraag maar in het aanbod zit.
In de eerste week na hun lancering wisten de verschillende Switch-modellen respectievelijk de volgende aantallen te verschepen in Japan:
- Nintendo Switch (origineel) – 330.637
- Switch Lite – 177.936
- OLED model – 138.409
Pre-orders voor de Switch OLED waren in Japan bijna overal razendsnel uitverkocht en volgens berichten gebruiken winkels die nog een voorraad hebben momenteel een lotingssysteem om te bepalen wie een Switch OLED mag kopen. Bloomberg meldt na een gesprek met een fabricage-partner van Nintendo dat Nintendo geen grotere prioriteit gaf aan de productie van Switch OLED modellen. Mogelijk heeft dit te maken met de gemengde reacties toen bleek dat de Switch OLED niet de beruchte Switch Pro was. Wel moet worden opgemerkt dat het wereldwijde chiptekort en vertraagde leveringen door de COVID-19-pandemie ook een belangrijke rol gespeeld kunnen hebben in de Japanse tekorten.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
14 okt 21 om 16:19
#1989
466 XP | 81 comments
Qua absolute aantallen lijkt de OLED Switch geen succes te zijn. Maar wat niet beschikbaar is om te verkopen kan eenmaal niet meegenomen worden in de verkoopcijfers en wordt het beeld enigszins vertekend.
Zelf wacht ik nog even om mijn 2019 Switch te vervangen, die op zijn beurt uiteindelijk ook mijn launch Switch had vervangen. Sowieso totdat de kinderziektes zoveel mogelijk uit de productie zijn gehaald en nog liever wacht ik op een mooie limited edition van een game die ik leuk vind.