Hoe LEGO Super Mario tot stand is gekomen

  • Nieuws

  • 15 mrt 20 om 20:30

  • Erik

  • 0

Jonathan Bennink, digital design lead bij LEGO, spreekt uitbundig over de totstandkoming van LEGO Super Mario, en wat de gedachte achter dit bijzondere project is.

LEGO x Super Mario is iets dat speelt van nog voor de release van de Nintendo Switch. “Ik werk al vier jaar aan dit project, maar bazen van LEGO en Nintendo ontmoetten elkaar al een half jaar daarvoor, om te praten over wat ze samen konden doen en waar hun kernkwaliteiten liggen”, zegt Bennink in een interview tegen The Brothers Brick.

Een interactieve vorm van Super Mario was een van de eerste zaken die kortgesloten werd. “Ongeveer een half jaar na het begin van het project, maakten we ons eerste prototype van een interactieve Super Mario. [..] We wisten eigenlijk niet zo goed wat we met hem moesten doen, en wat moesten doen met zijn functionaliteiten.” Pas toen ze kinderen met ‘m lieten spelen, wisten ze het zeker: Super Mario en het bouwen van levels gaan hand in hand.

Dit sluit niet alleen prachtig aan op de wereld van Super Mario (Maker), maar ook bij de kracht van LEGO. “Het bouwen van levels was waarschijnlijk de grootste onthulling van het project, want dit is waar de kern van LEGO naar boven komt drijven. Alles gebeurt met de blokjes, en het komt aan op jouw ideeën voor levels en het bouwen van alles dat je wilt met de ingebouwde technologie en interactiviteit waar Nintendo zo bekend van is.”

Het lijkt er ook op dat we nog niet alles gezien hebben het project. Niet alleen moeten alle LEGO-sets nog onthuld worden, maar de trailer teaset daarnaast dat het mogelijk is om het hoofd van Super Mario eraf te halen. LEGO deelt hierover meer details in de toekomst.

Meer LEGO x Nintendo?
Hoewel voor ons gamers de connectie met videospelletjes misschien snel gemaakt is door het levelbouw-aspect, ziet LEGO dit niet als een videospel. Sterker nog: LEGO Super Mario heeft geen connectie met de Nintendo Switch.

Dit sluit echter niet uit dat het bij één project blijft. Sterker nog, het zou zomaar kunnen dat er meer in de pijplijn ligt. Jonathan Bennink: “Nogmaals, ik kan in detail treden, maar ik kan wel zeggen dat we niet vier jaar hebben samengewerkt om slechts één lijn aan producten op de markt te brengen.”

Hij gaat verder: “We streven ernaar om een lange en vruchtbare relatie met Nintendo en hun IP’s aan te gaan. Daarom kijken we er naar uit om met hun op de lange termijn samen te werken. Ze hebben een hoop prachtige IP’s die we misschien wel of niet gaan gebruiken.”

LEGO Super Mario is afgelopen donderdag officieel onthuld door Nintendo. Je doel? Levels bouwen die je met groot Mario-poppetje doorploegt. Die besnorde loodgieter reageert ook nog eens om jouw omgevingen!

Bron:

Like dit bericht:

Recente artikelen

Ghibli-esqe platformer Europa naar Nintendo Switch (demo beschikbaar)

0

Nieuws Ghibli-esqe platformer Europa naar Nintendo Switch (demo beschikbaar)

17-04-2024

1

Rik

Nintendo Benelux: ”Dagelijkse gang van zaken gaat door”

0

Nieuws Nintendo Benelux: ''Dagelijkse gang van zaken gaat door''

15-03-2020

1

Dyon

De twintig beste Nintendo-games van het afgelopen decennium: 20-16

0

Special De twintig beste Nintendo-games van het afgelopen decennium: 20-16

10-03-2020

0

Redactie

Reageer als eerste!