Diamond en Pearl remakes lijken gebruik te maken van de Unity engine

  • Nieuws

  • 9 nov 21 om 22:13

  • Rik

  • 3

Omdat we liever geen aandacht willen besteden aan piraterij op N1-UP hebben we er eerder niet over bericht, maar sommige individuen hebben Pokémon Brilliant Diamond en Pokémon Shining Pearl (illegaal) vroegtijdig in handen gekregen. Ook dataminers hebben de games al aan een onderzoek kunnen onderwerpen, en hen is iets opgevallen…

In tegenstelling tot vorige Pokémon-games zoals Sword en Shield maken Brilliant Diamond en Shining Pearl niet gebruik van een eigen engine. De remakes van de DS-games draaien namelijk op de Unity engine, volgens twittergebruiker @Kaphotics. Omdat Unity een engine met bekende werking is, zullen de games mogelijk makkelijker gehackt kunnen worden. N1-UP ontmoedigt iedereen om gebruik te maken van eventuele gehackte exemplaren.

Door de datamine zijn er nu meerdere zaken bekend geworden over de game.
Let op! Er zullen geen spoilers over het verhaal volgen maar wie 100% spoilervrij wil blijven kan beter niet verder lezen.

  • De starter Pokémon zijn niet Shiny locked, wat betekent dat de Turtwig, Chimchar of Piplup waar je je avontuur mee begint shiny kunnen zijn. Als dit zo is, zal dit echter niet in de cutscenes zichtbaar zijn.
  • Hidden Power, de aanval die niet meer beschikbaar was in Sword en Shield is terug in Brilliant Diamond en Shining Pearl
  • Zowel Mew als Jirachi zullen als ingame gifts beschikbaar zijn (shinylocked en met 3 perfecte IV’s)
  • Pokémon die niet bestonden ten tijde van de originele games zijn niet opgenomen in de code van de game, de Pokédex loopt maar tot 493. Ook later toegevoegde alternatieve vormen van bestaande Pokémon zijn niet beschikbaar in de games, met uitzondering van de alternatieve vormen uit Pokémon Platinum (zoals Giratina en Shaymin)
  • Easter eggs uit de originele games keren terug in de code van de remakes: zo komen Pokémon Eggs bijvoorbeeld 10% sneller uit op de verjaardag van Junichi Masuda (12 januari). Ook de encounter-rates van verschillende Pokémon kunnen per dag verschillen.

Ben jij verbaasd over deze onthullingen? Laat het ons weten in de comments! 

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

Corpse Party II: Darkness Distortion aangekondigd voor Nintendo Switch

0

Media Corpse Party II: Darkness Distortion aangekondigd voor Nintendo Switch

29-03-2024

1

Karlijn

Cotton 100% – Een klassieke shooter keert terug

0

Review Cotton 100% - Een klassieke shooter keert terug

10-11-2021

0

Jeroen

Japanse trailers voor Big Brain Academy: Knappe Koppen

1

Nieuws Japanse trailers voor Big Brain Academy: Knappe Koppen

09-11-2021

0

Rik

Discussieer met ons mee! 3

Waliwal

9 nov 21 om 22:40

#2471‍

340 XP | 63 comments

Mooi! Dan kunnen er patches gemaakt worden met hogere resolutie textures

Lucas

10 nov 21 om 08:26

#2476‍

628 XP | 121 comments

"Pokémon die niet bestonden ten tijde van de originele games zijn niet opgenomen in de code van de game, de Pokédex loopt maar tot 493."

Top! Dus alle Kanto en Johto Pokemon zitten er gewoon in. Nu vraag ik me af hoe je die daarheen kan sturen. Zal wel weer pas kunnen als je 'm hebt uitgespeeld.

rob1N

10 nov 21 om 16:00

#2479‍

5343 XP | 1029 comments

Een national dex is vaak pas unlocked na het verslaan van de Elite 4. Dat zal hier ook het geval zijn. Al verwacht ik wel dat je bepaalde Pokemon vroegtijdig al kunt vangen die oorspronkelijk uit andere regions komen.