Eiji Aonuma laat weten dat hij bepaalde nieuwe gebieden in Tears of the Kingdom ook al in Breath of the Wild wilde hebben, maar dat dit niet lukte wegens de limitaties van de Wii U.
Let op: hier volgen potentiële spoilers over Tears of the Kingdom.
Aonuma doelt hiermee specifiek op een volledig nieuw ondergronds grottensysteem. Tijdens een Ask the Developer-interview bevestigen de ontwikkelaars de aanwezigheid van deze gebieden.
Takuhiro Dohta, technical director, zegt het volgende:
“De vorige game, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, was oorspronkelijk in ontwikkeling voor de Wii U. Dus er waren restricties. Er waren een hoop ideeën die we tijdens de ontwikkeling wilden implementeren, maar we moesten duidelijke beslissingen maken over wat er niet kon. We besloten bijvoorbeeld dat je niet kon vliegen. Toen bleef Aonuma maar zeggen: ‘Als vliegen niet op tafel ligt, dan wil ik de diepte in graven!’ En wij maar zeggen: ‘Oh nee! Laat ons dat alsjeblieft niet ook in de game stoppen!’.”
De ontwikkeling van Tears of the Kingdom startte met de implementatie van alle zaken die ze eigenlijk wilden doen in Breath of the Wild, waaronder dus de toevoeging van grotten.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
13 mei 23 om 16:50
#9875
4695 XP | 600 comments
Kortom hebben we the Sky Islands en the Underground vooral te danken aan de grote ambitie van de ontwikkelaars die op beiden methoden de bekende wereld van Hyrule in beiden richtingen verticaal wilden uitbreiden.