Atsushi Inaba benoemd tot nieuwe CEO van PlatinumGames

  • Nieuws

  • 14-01-2022 01:13

  • Rik

3

De onafhankelijke gamestudio PlatinumGames heeft een nieuwe CEO. Atsushi Inaba neemt het stokje over van de in december afgetreden Kenichi Sato.

PlatinumGames heeft een goede band met Nintendo en staat vooral bekend om de Bayonetta-serie, die sinds Bayonetta 2 exclusief uitkomt voor Nintendo systemen. Maar ook titels als Astral Chain of Star Fox Zero (Wii U) zijn door PlatinumGames ontwikkeld. Inaba werkt al bij PlatinumGames sinds de oprichting en was voorheen de vice president van het bedrijf onder Sato. Kenichi Sato, die de rol van 2016 tot 2021 vervulde verlaat het bedrijf niet maar neemt een adviseursrol op zich in de raad van bestuur.

Atsushi Inaba

Atsushi Inaba heeft het volgende statement in een open brief naar buiten gebracht (vertaald):

BOODSCHAP VAN DE PRESIDENT

Creëren en afleveren.

Het creëren van innovatieve manieren van spelen.

Dat is de overtuiging waar PlatinumGames mee is gesticht.

Dat is iets wat nooit zal veranderen.

Games zijn er in allerlei verschillende stijlen voor allerlei verschillende mensen. In hun aard zijn ze een ware expressie van vrijheid: gedachtes komen in vrijheid samen om een idee te vormen, om erop voort te bouwen en dan, om het echt te spelen. Het echte genot van games komt van de vrijheid die het geeft aan zowel de maker als gebruiker. [Dit is] waarom ik geloof dat ze zo’n fantastische vorm van entertainment zijn.

Om ‘fun’ met complete oprechtheid te benaderen is altijd belangrijk voor mij geweest. Ik geloof dat iedereen van onze staf er trots op is dat ze entertainers zijn, die altijd de perfecte balans nastreven tussen spelen en professionaliteit.

Het creëren van een nieuwe vermakelijke game begint met een maker die zelf plezier heeft met de game. De maker moet dan steeds voortbouwen op hun idee totdat ze iet hebben dat dit gevoel van plezier communiceert aan iedereen die het [de game] ervaart. Dit rekening houden met de gebruiker is wat juist het verschil maakt.

Ons overkoepelende doel om zelf te gaan uitgeven blijft onveranderd sinds de conceptie [van het idee]: om iets nieuws te bedenken en dit te delen met de rest van de wereld. Om onze oprechtheid in het creëren elke stap van het proces te tonen.

Mensen die verschillende talen spreken, met allemaal andere achtergronden, allemaal samengebracht door een controller. Aan het lachen gebracht door een nieuw type game.

Het bindt ons en bevrijdt ons.

Het is een baan waar ik enorm trots op ben.

Nu ik me toeleg op de nieuwe uitdagingen van de toekomst, hoop ik meer en meer ervaringen te kunnen leveren waar al onze gebruikers van zullen genieten.

CEO/Studio Head
Atsushi Inaba

Wat hoop jij te zien van PlatinumGames onder dit nieuwe bewind? Laat het ons weten in de comments! 

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Discussieer met ons mee!

Rik

14 januari 2022 01:14

#3188

Meneer Inaba is nogal fan van simpel en begrijpelijke proza zullen we maar zeggen  

Rogeroz

14 januari 2022 09:00

#3190

Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit, he. Die Japanners 

rob1N

14 januari 2022 10:30

#3191

and to celebrate, he ate sushi in a bar

of om een reactie achter te kunnen laten.