Zoals iedereen weet, is the Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is een direct vervolg op the Legend of Zelda: Breath of the Wild. Dat een spel een direct vervolg is op een ander spel komt niet vaak voor in de Zelda-serie, maar het is al wel een keer eerder gebeurd. Zo was the Legend of Zelda: Majora’s Mask een direct vervolg op the Legend of Zelda: Ocarina of Time. Omdat zowel Tears of the Kingdom als Majora’s Mask gebaseerd zijn op hun voorgangers, is het niet gek dat de twee spellen met elkaar vergeleken worden. Eiji Aonuma, producer van de Legend of Zelda-serie, heeft zich uitgesproken over de vergelijkingen die fans hebben getrokken tussen Tears of the Kingdom en Majora’s Mask. Dit komt als onderdeel van een interview met Polygon.
Beide titels zijn dus gebaseerd op hun voorgangers, maar Aonuma zei dat het bij Tears of the Kingdom “een andere uitdaging was” dan bij Majora’s Mask. Hij legde uit hoe ze met de nieuwe Switch-titel “dezelfde wereld als in Breath of the Wild namen, maar het allemaal groter moesten maken en een expansievere wereld moesten creëren”.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
16-05-2023
#9907
288 comments
Ik denk ook dat het vroeger allemaal een stuk minder complex en tijdrovend was. Ik zie geen enkele studio nu nog in een jaar tijd games maken, op Gamefreak na wellicht. Maar we weten allemaal hoe dat qua techniek is afgelopen.